kollen 0 Postad 14 Mars , 2007 Hur stor motor kan man ha på en ryds camping?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 15 Mars , 2007 svågern har en yama 100 fyrtakt.34knop o går som en dröm en bra kombination rillezzzz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 15 Mars , 2007 På modellerna fram till 74 tror jag det var godkänt med upp till 30hk. Senare modeller var nog godkända till runt 60hk. Men säkert lirar dom fint med lite större också, men det är iallafall något riktmärke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kollen 0 Postad 15 Mars , 2007 Det är en -76 årsmodell,just nu sitter det en 90ha två-takt på den,tänkte mig en 100 hästars 4takt istället,vad säger försäkringsbolaget om den inte är godkänd för den.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 15 Mars , 2007 På en 76a är max antal hk 85. Sen går det säkert att ha mer, men, som du säger själv - vad säger försäkringsbolaget om nåt händer och du hade mer än vad båten tillåter? Allt om antal hästar på respektive årsmodell: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=116442 EDIT: kollade på hemsidan för mitt försäkringsbolag(läsnförsäkringar) och hittade bara följande som kan tolkas som att man ska följa max antal hk på motorn. För att du ska kunna få full ersättning om en skada inträffar krävs att du följt de aktsamhetskrav som finns. För alla egendomsskador i denna försäkring gäller generella aktsamhetskrav. För vissa skadehändelser finns dessutom särskilda aktsamhetskrav. Dessa anges då under respektive skadehändelse. Generella aktsamhetskrav Du ska • följa de föreskrifter som finns i lag eller som meddelats av offentlig myndighet, • följa tillverkarens, leverantörens och installatörens anvisningar, Senast ändrad av Yadis | 15 mars 2007 | 15:13 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser