sumo 0 Postad 11 Mars , 2007 Skepp o hoj, har en liten fråga. vad står ELPT för på en YAMAHA 60hp?? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 11 Mars , 2007 EL står för elstart och PT står för power trim. Någon får rätta mmig om jag har fel :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 11 Mars , 2007 Hej!!! ELPT står troligen för Elstart Och powertrim dvs du slipper hissa upp motorn för hand och kan bestämma trimvinkel så du kommer upp iplan mycket sanbbare och får ett bättre gångläge.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 11 Mars , 2007 Haha du hann före hehe... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 11 Mars , 2007 Klart den kan Anemos.. En kompis har power trim på sin lilla 30hk.. Mycket behändligt och lättvindigt när man glider upp på en strand tex... En 60hk är ju rättså tung att dra upp förhand !!!MVH REXCO!!! Som oxå har power trim Och även elstart faktiskt haha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 11 Mars , 2007 Jag tror ELPT betyder Elektrisk start, Lång rigg, Powertrim och Tilt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arnold_s 0 Postad 11 Mars , 2007 Är redan avhandlat i en äldre tråd... Senast ändrad av arnold_s | 11 mars 2007 | 21:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sumo 0 Postad 12 Mars , 2007 Tack nu är jag väl informerad.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser