Vismen 0 Postad 5 Mars , 2007 Hej, finns det några bra tips på ett sittbrunnsbord? Jag håller på att bygga om sittbrunnen i min Risör 27:a. Jag planerar att bygga två långsides bänkar som är ca 1 m långa. Mellanrummet mellan bänkarna är ca 1m även det. Problemet är att ett fast bord hamnar framför nedgången till akterruffen, där det är intensiv trafik av barn och annat. jag har tittat lite på laguna stativ men bordsskivan blir smal med tanke på avståndet mellan bänkarna. Är det någon som har ett bra tips? Är det någon som vet ett bra (prisvärt) inköpsställe av bordsskivor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 5 Mars , 2007 Har liknande problem i min båt, så jag ska skaffa ett lagun-stativ och tillverka en egen skiva så att bredden passar. Vill man inte byga skivan själv, så brukar det ju finnas billiga uddaskivor på Ikeas fyndhörna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
islandman 0 Postad 5 Mars , 2007 Bygg en bordsskiva med uppfällbara klaffar, så kommer bredden att räckaTyp som detta: http://www.rydsbatar.se/magazine_2002/bilder/bs04.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser