Gå till innehåll
fredag 19 december 2025
Krillan

webasto värmare

Rekommendera Poster

Hej på er.

Köpte en Webasto dieselvärmare för ett par tre år sedan. Går väldigt tyst och fint och skött sej utmärkt. Men i sommras (fanns ju faktiskt en del kalla nätter) märkte jag att den började bära sej lite konstigt åt ibland. Kunde gå helt störningsfritt flera timmar för att sedan liksom inte vilja tända riktigt. Luktade otänd uppvärmd diesel och tände senare i bästa fall eller stoppade helt. Har båten hemma hos mej på en loge nu så jag testade nu igen i förra veckan och värmaren gick klanderfritt i ett par dygn och sen kom tendenserna tillbaka igen. Är der någon som känner igen syntomen? Kan det vara så enkelt som att glödstiftet eller tändstift eller vad det nu är som är kass. Tilläggas kan att det inte är spänningsproblem för det har jag kollat upp.

Tacksam för tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

när den knasar mät spänningen, efter ett dygns mästan heltids gång när man nattade på vintern i jeepen då brukade min bensinvärmare vebasto luft modellen nästan tömma ett 60 amps batteri, disel värmaren är mycket känsligare för spänningsfall eftersom glödtiden tar en hel del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...