davidstahl 0 Postad 20 Oktober , 2006 Hej på er! Jag har ett program Tsunamis navigator, på datorn där hemma. Den är inte inkopplad till GPS, därför visar den att båten ligger utanför Florida.Säker fint vatten. Men vet ni hur man flyttar båtens position. Till typ Blekinge eller stockholm. Hittar iget ställe där jag kan göra det. Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 15 Postad 21 Oktober , 2006 Koppla in en GPS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sfinxon 0 Postad 21 Oktober , 2006 Hej David ! Du behöver inte koppla in en GPS, gör som följande! Starta programmet Tryck på Vessel i menyn sedan Correction därefter New pos´ n by cursor flytta din markör till platsen där du har din båt Tryck därefter en gång med vänster musknapp, då kommer frågan upp om du vill hoppa dit (Jump Y/N) tryck Yes. Klart, sedan kan du även i correction göra ändring på kurs, så den ligger helt rätt Lycka till Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 6 Postad 24 Oktober , 2006 Om det nu inte är demoversionen, som bara har sjökort inlagda över en del av Florida... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidstahl 0 Postad 29 Oktober , 2006 Tack för hjälpen. Jag har hittat rätt ställe nu. Det var lite svårt att hitta då det är Tsunamis 2002. Med menyerna som man måste klicka i för att de skall visa sig. Men viste jag att man kunde flytta båten så fick man let lite mer. Det är inte demon jag har utan hela världens sjökort. Nu skall man bara lära sig det lite bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 29 Oktober , 2006 Fick du inte med någon handbok?? Om inte hämta en här http://www.transasnavigator.com/downloads/old/T99_manual_se.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 29 Oktober , 2006 Är den inte samma som 99 an. Uppgraderad 99? Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser