Ridder 0 Postad 16 Oktober , 2006 Hej, jag undrar om det går att sätta på ett gasreglage på en yamaha utombordare(en sådann med en pinne som sticker ut som man styr och gasar med). Har precis köppt båten, styrsystem fanns på och det vore kul att både kunna styra och gasa från förarplattsen, om det finns är det då universal wirerar eller speciella yamaha grejor? MVH Markus Ridder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleD 1 Postad 16 Oktober , 2006 Jag gjorde en liknande lösning på en liten HT-båt. Motorn var en gammal Honda 7,5Hk med rorkult. Jag köpte det minsta gasreglaget på Hjertmans och tillhörande teleflexkabel modell universal, kostade ungefär 500:- tillsammans. Jag monterade det på enklaste möjliga sätt, så att man skötte växlingen manuellt på motorn (eftersom man ändå satt och körde på aktertoften). Jag häktade sedan loss fjädern från gasspjället på förgasaren. Det har funkat kanonbra hela sommaren för mig med detta enkla gasreglage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser