Gå till innehåll
söndag 28 juni 2026
Namkong

Bra och billigt båtkapell

Rekommendera Poster

Var i tankarna att köpa båtkapell till min båt. Kollade runt på priser och vi alla vet hur häjdlösa dom kan vara.

Gick runt en dag på Clas Ohlson och fick syn på deras båttäckning 239:-. Köpte detta och fixade sedan ett elastiskt rep som jag lät gå igenom alla ringar på pressen. Drog åt ganska mycket och knöt samman. Och där har ni ett heltäckande kapell till båten som är VÄLDIGT billigt. Min båt är 15 fot och jag köpte storleken som går till 12-14 fot. Dom är lite större i och med överhänget. Funkar klockrent. Ett litet tips om ni vill komma billigt undan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.Det beror på vad man menar med kapell. Har du en öppen båt o vill slippa regnvatten i båten kan du köpa på C Ohlsson, fungerar säkert bra.

Om man skall ha kapell till större båt som man kan sitta under då är man hänvisad till kapellmakare o helt andra priser.Det gäller hela tiden att

hitta alternativet som passar just dig o din båt.I mitt fall funkar det inte med så enkla lösningar.Kapell på bågar till min Monark 670 21 fot

Kostade sist jag köpte ca 6000:-

Ha de bra  Göran. S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte också en båttäckning till vintern men slog till på Jula istället efter att ha tittat runt på de flesta ställena...

Gav runt 400:- men fick en mjukare pressening som andas, så att fukten släpps ut. Tyckte det var bättre! Köpte till lite rör isolering för att ha runt rutornas vassa kanter bara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men om du har en öppen båt sä är det väll smartare och enklare med automatisk länspump eller självläns // alex

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det beror på hur rädd du är om eventuella kontakter till ekolod etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Öppen, lägg den upp och ner! Eller är den inte tät? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...