teebees 1 Postad 26 Juli , 2006 Inne i förgasaren ska ju flottören flyta upp när det är fullt med bensin och då täppa igen så bensinen inte rinner vidare hur som helst. om detta ej sluter helt tätt, är det små packningar man ska byta eller vad ska man göra för åtgärd? Hur fungerar hela processen rent mekaniskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Juli , 2006 Hur fungerar hela processen rent mekaniskt. håll förgasaren upp och ned blås i soppaslangen rör på flotören sen kan du nog gissa hur den funkar. Tips: Mercury har bytt ut sina nålventiler till nya för att täta bättre för soppan nu har de neoprentopp på nålen. eftersom du har okänd motor så var detta bara ett tips, har du däremot en eka med 9,9 jonson med div plastbitar och död motor pga av dieselexpriment mm. så är det nog kört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 26 Juli , 2006 Lacker det kan det vara pa flera stallen. Flottorventilen ar oftast en nal- eller en kulventil. Dvs, inga packningar dar men de kan vara kansliga for smuts. Rengores enklast med tryckluft (dock forsiktigt). Mekansikt sa flyter flottoren (precis som namnet anger) pa bensinen. Nar flottorhuset har blivt fyllt, sa pressar flottoren direkt eller via en lankarm mot en ventil. Mekaniken ar oftast mycket enkel. Packningen som tatar flottorhuset mot resten av forgasaren kan ocksa lacka. Det ar oftast en packning av gummi. Bara att kopa ny da de ofta krymper med tiden (bensins paverkan pa gummit) och ar nast intill omojliga att fa att passa efter nagra ar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 26 Juli , 2006 När rätt nivå finns i flotörhuset, så lyfter flotören upp en nål, så att bensinentillförseln stoppas. När nivån sjunker så sjunker flotören och lämnar nålen åt sitt öde så att den kan förse huset med ny bensin. Så håller det på och om den inte stängs emellanåt, så flödar förgasarn som det heter. Flottören kan hänga sig ibland och då får man leta upp vad det beror på. Nöjd ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Juli , 2006 med tanke på din tidigare Fråga: montering av bränslepump? så vilken pump tog du det finns viss skillnad i tryck på dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
teebees 1 Postad 27 Juli , 2006 jag har orginalpump. anledningen till de båda inläggen var att man efter att ha puttrat fram på tomgången och drog på så dog den... anledning troligen för dålig tillförsel av bränsle. Fel på pump eller inställningen på flottören att den stänger väldigt tidigt och på så vis finns det väldigt lite bränsle i förgasarn vid fullt gaspådrag. har nu pillat lite och verkar fungera bra. satte dit en ny pump och ändrade inställningarna så att så mycket som möjligt ska kunna komma in men att den ändock sluter tätt innan det blir överfyllt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 27 Juli , 2006 ha inte för hög nivå, motorn vibrerar, sjön gungar mm och då flödar det över. sök på forumet mängder finns om dålig tomgång, tjuvstopp, inställning av blandning. blandningen är nog ditt egentliga problem fast du nu kommit förbi det med extra hög och ev lite flödande flotörnivå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser