Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Gäst Mariage

Tillökning

Rekommendera Poster

Gäst Mariage

Nu har jag blivit med katt nr 2,Figgis.

Alltså,Lazy-hunden som är döpt efter deep purple låten med samma namn, Trollet,katt 1,som är döpt efter kärringen!Och nu Figgis,som min dotter kom hem med.Hallå!!!Det är rena zoo´ t här hemma,vilket får mig att reflektera på shitso?Varför vet jag inte, men som måste vara ett zoo utan djur.

Min fråga.

Hur/Vad gör man nu?

Mvh

Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Under några år hade vi två undelater, Titti och Jack, ett marsvin, Mimmi, och en katt, Murre, som vi tog med oss näre vi var ute och seglade. Undelaterna och marsvinet var de inga problem med, men katten. Ombord gick det skapligt, bortsett fån att katten älskade att klättra i sprayhooden och göra hål i den med sina klor - många hål blev det.

 

Första året när katten var 12-15 veckor hade vi en sele till den när vi gick iland. Det gick jättebra när katten fick bestämmar vart vi skulle gå, men när vi skulle tillbaka till båten var det bara att bära den. Annars traslade den in sig i allt. Den ville ju gå sin egen väg.

 

Nästa år när den var betydligt större försökte vi gå till små öar, åtminstone som jag tyckte. När katten blev skrämd av bl.a. fiskemåsar och sprang och gömde sig under nån sten, var öarna jättestora när man försökte leta reda på katten. Vi hittade till slut en ö väster om Fjällbacka där man kunde lägga till vid ett skär som var skillt från ön. Ön hade en härlig sandstrand som barnen gillade. Katten kunde gå mellan båten och skäret och tog sig aldrig iland på själva ön. Där fungerade det bra. Södra Fotsillen heter ön, om nån har samma behov.

 

Problemen med djuren löste sig efter hand. Undelaterna självdog, marsvinet ramlade ner från taket på kojan i hennes bur och bröt nacken, så jag fick en arbetskompis, som är jägare, att slå ihjäl henne. Jag kunde inte själv. Katten körde en granne över. Barnen är utflugna och frugan tycker inte om att segla, så jag får segla själv, Jag har det alltså ganska bra.
 
Fast det är ju synd att inte klaga.

 

ha´ t sô pen´ t

 

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

smiley-smile.gif\ Ledsen,men trots allt elände,hm,det känns rätt skönt att fler har bekymmer.Det är ju det man blir stärkt av säger dom,dom där du vet.

Inget ont som inte har nå`t gott med sig,säger dom också,så vem vet?

Det går nog bra smiley-wink.gif\

Hade

Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaa, som man bäddar får man ligga14.gif\ själv så har jag bäddat: med en 35 kgs hoffe och två 6 kilos taxar. Men vissa år har vi också haft zoo, bara i husvagnen men ändå. Jag gjorde succe för några år sedan i fjällbacka när jag förutom alla hundarna hade våra tre tamråttor med mig i en stor bur. den stod ute hela dagarna eftersom vädret var vackert och var samlingspunkten för alla campingens yngre gäster. Därefter åkte de med på bröllop i Oslo(råttorna alltså).

Vi har också rest med 4 taxar, en schäfer och två marsvin plus en kanin!!! Lägg också till min mamma och två ungar så förstår ni hur folk stirrade när vi hade vevat ner stödbenen och började organisera oss på bästa sätt.

Min man påstod att hans berättelser om sommarens vedermödor förhöjde stämningen på hans arbetplats med flera grader21.gif\

Birgitta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stackar er alla, djur är gosiga att ha. Förresten så är Stig försvunnen sen tre veckor tillbaka.

 

Hälsningar

Morsan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

smiley-laughing.gif\ Tack för uppdateringen, nu är jag med i matchen igen, som Allbäck brukar säga....

Brukar inte läsa så ofta på Dösnack så det var därför.

 

//Calle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

Peter, du har i alla fall rätt snygga ben

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack! Visste inte att du gillade manligt håriga ben, men OK - jag har inga fördomar.

De syns f ö inte på bilden, men du kanske har smugit på mig för att få en glimt? \evilgrin.gif\http://www.fendern.se/segla/html/emoticons/evilgrin.gif\ border=\0\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

klart jag gillar håriga ben, bifogar en bild av mig från slutprovet i Sailing for dummies som jag gick i våras. Fick MVG.

 

post-17799-1394234701,7453_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

Har alltid funderat över vem apan till vänster om mig är. Tack Steve! 2.gif\

post-17799-1394234701,9283_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...