stinscorp 0 Postad 10 Juni , 2006 hej! funderar på att köpa begagnade reglage till min gamla mercury motor av märket mercontrol, men nycklarna fattas till båda reglagen!!! Var kan man få tag i nya nycklar och hur går man tillväga? Har nån ett fungerande reglage komplet med vajrar(mercontrol) till ett vettigt pris är jag intresserad!! /JON Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 11 Juni , 2006 Det låter mysko att det inte finns en nyckel till. Verkar inte vara riktigt ärliga grejer. Man ska inte uppmana till att skapa en marknad genom att köpa sådant här.Är det inte kompletta paket så skulle jag avråda från köp. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per-PC 0 Postad 11 Juni , 2006 Ledsen, men jag håller med föregående talare.... Inget kvitto, inga nycklar = inget köp.... Tråkigt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stinscorp 0 Postad 11 Juni , 2006 med tanke på att reglaget har nästan 35år på nacken och säkert inte använt på lika länge så kan jag ha förstående om nycklen har kommit bort!!! men frågan var ju inte om dom kunde vara stulna eller inte, utan kretsade mer om man kunde få fram en ny nyckel till så här gamla reglage! även folk med nyare motorer och reglage kan väl också ha behov av en ny om den gamla kommit bort!?! /jon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 11 Juni , 2006 Efter ett nyckelnummer gör nog en låssmed en ny nyckel, men då måste man ju ha det nr.... Allternativt plocka isär låset för identifiering... eller byte av hela låset... Tips är nog att kontakta en låssmed, han/hon borde veta vad som är lämpligast! /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 11 Juni , 2006 Du kanske kan köpa ett nytt lås och löda dit?. Har själv ett reglage till en gammal suzuki och har tappat nyckeln. Inget konstigt med det. Konstigare om Du köper ett reglage av nyare modell till ett billigt pris. Hur gammal är din mercury? Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stinscorp 0 Postad 11 Juni , 2006 vet inte exakt vilken årsmodel det är men skulle tippa på 75-78 års model! och jag har svårt att tänka mig att dagens kriminela dreglar över såna byten!! Men tack för tipsen och hör av er om ni har något gammalt mercury reglage liggandes som ni inte har någon nytta av(mercontrol) /jon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser