Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Deus

Kass biltema del..

Rekommendera Poster

Tänkte bara varna för en biltema del som inte höll/håller måttet..

Köpte en impeller från biltema för att ha som reserv, den monterades inför denna säsongen då de va den enda ja hade för tillfället..

    Kylningen blev minsy sagt ojämn, på gränsen till överhettning speciellt vid högre varvtal (vingarna vek sig ??), bytte till Penta orginal och kylningen blev stabil och motorn gick betydlig svalare..

 

Vill väl oxså tillägga att jag handlar myyycket på B-tema, oljor, verktyg, bildelar mm mm. och överlag är väldigt nöjd, men visst stöter man på tvivelaktig kvalitet ibland, men mest förvånad tycker jag ändå jag blir åt andra hållet, grejer man köper billigt men som presterar som riktiga ofta mer än dubbelt så dyra..

 

Men som sagt köp impellern nån annanstans...=)

 

Mvh

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

prova deras usla färdiga bränsle slangar med pumpblåsa och gummirullar till trajlern de slår nog alla bottenrekord.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag har köpt fendrar där till flera av mina båtar, de har varit helt OK utom sista laddningen där bara hälften av dem höll tätt...
 
MVH, G

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp billigt men i slutändan betala dyrt gäller tyvärr allt för ofta. Jag har tyvärr i tidigare inlägg varnat för allt för billiga viktiga motordelar och en impeller är en sådan. Sedan kan man väl ifrågasätta orginaldelarnas prissättning också./mvh/Nitro

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt mycket på Biltema som varit synnerligen prisvärt men det är inte alltid så.

 

Köpte 4 fendrar av den typen som ska pumpas upp inför säsongen. Två av dom hade trasig backventil och gick inte att pumpa.

Skickade dom med en kompis som bytte dom åt mig och fick två nya, den ena hade samma fel.

Åkte till Biltema med den trasiga och fick den bytt. Den här gången gick jag först till avdelningen för skruvmejslar och tog med mig en sådan. Gick sedan till båtprylar och tog en fender. Petade hål på plasten runt den och skruvade upp ventilen, blåste upp den lite och fann en trasig backventil. Nummer två fungerade så den köpte jag.

Av 8 testade fendrar var alltså 4 obrukbara och med allt åkande blev det dyra fendrar i slutändan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Aha är det så man gör. Blåser upp dom på stället och kollar. Inte dumt för jag har flera Biltemafendrar som inte funkar. Man får bara som en kobra om man ska ha kvar någon luft i dom efter pumpning. Pumpar ett övertryck, så att dom ser ut som ett ägg i formen och sen kvickt som attan på med korken och om man har tur och efter flera fippliga försök, så är dom något sånär ett tag.

Handlar nog fendrar på annat ställe i fortsättningen. Bättre med kvalite än kvantiet.

 

 

Orven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fippligt här med för det ska vara VARA och inte bara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köper inte heller fler Biltema fendrar, åtminstone inte utan att blåsa upp dom i butiken. Nu har jag 4 med luft i och då är dom ju bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Tackar för fender tipset stod och velade på några fendrar sist jag var där men tyckte kvaliten såg tveksam ut. En annan varning för deras klena stödhjul till kärran som inte på långa vägar håller för uppgiven belastning detta gäller specielt den kraftigare modellen med lufthjul,   handlade även för stt tag sedan ett nytt vinch band och på halva längden hade väl vävaren tagit kafferast, där var flera hack och som om någon klippt i det troligen var det trådbyten, ringde och skällde ut dem och ett nytt kom på posten någon dag senare. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...