Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
peter0152

Ekolodsgivare

Rekommendera Poster

Hej .

 

Vart sätter man akterspegelsgivare til ekolodet ?,det är ett trimaranskrov, tängte få en så bra bild som möjligt utan störninga från propeller eller skrov.Båten är en flipper 580 cabin, tängte sätta dit materix 17x(humminbirde).smiley-cool.gif\ mvh peter.

post-15786-1394234624,6919_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Peter, det var ett tag sedan.

 

Äntligen har båten tinat fram här uppe i Jämtland.

 

Jag var ut i kväll och tog en bild till dig så du kan se vart min givare sitter monterad samt ett par nya bilder till fotoalbummet. Jag har inga störningar på ekolodet (såvida jag inte far i full gas och girar förstås).

 

Jag tänkte att denna monteringen även passar dig. smiley-wink.gif\

 

MVH // Hasse

post-15373-1394234625,3497_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej du!
så långt från motorn som möjligt men minst 38cm, och med givarens botten 5mm nedanför skrovet står det i anvisningarna.På en båt med högerroterande motor ska den sitta på styrbordssida. räkna med att få prova dig fram för bästa bild, har precis varit å provat mitt Matrix17 men jag måste flytta min givare då den tappar kontakten i lite högre fart. Ska du köpa i sverige eller? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20.gif\ Tack Hasse.

Det ser bra ut med givaren.

Jag ska ev montera ekolod och givare i helgen. Och ruska liv i min gamla snurra (byte impeller, stiften). Har även lagt in nya bilder. Har börjat vår pysslat med båten, den ska vara i mälaren så jag skiter i att båtten måla den. Tvättar och göra rent, och om allt funkar åker den snart i spat.

2.gif\ mvh Peter.

post-15786-1394234625,4084_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

arbleman Vart köpte Du ditt Matrix?

Köper man i Usa har dom inga svenska menyer.

Sportmanship som tar in Humminbird bla är bra dyra.

 

Mvh Patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20.gif\ Hej Per.

Jag får väll kolla vad som står i beskrivningen. Det är ett trimaranskrov, så man får göra så gott man kan, tängte slippa ta upp båten när jag väl fått i den i spat.Köper den på seasea, 2690 kr tror jag den kostar. har ej tid med att importera, Men en del seger att det kan lönasig.

mvh Peter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Basspro.com. 180$. Engelsk meny dock, så man får träna på huvudräkningsmiley-smile.gif\. Borde ju gå att få tag i den internationella varianten i usa oxå.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har oxå monterat min givare så där o den fungerar i alla farter . det är ett lowrance x 71 med logg  o föresten är det någon mer som har tacklucka i ruffen fram.mvh rillez

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Rillez.

 

Jag har ingen lucka men har funderat på på det, fast det får bli en senare fråga. Varför undrar du?

 

Använder du din lucka då du ska gå i och ur båten när kapellet är på?

 

Jag saknar fortfarande bilder i ditt fotoalbum, jag tänkte snart börja att rusta inför sjösättningen och tar då lite bilder som jag lägger ut. Jag är lite nyfiken att få se hur era båtar ser ut inuti, så att man kan få ideér på hur man ska få till det snyggt.

 

När jag köpte min båt så hade den legat på sjöbotten ett tag, så det är ju lite jobb som behövs för att få till den, alla dynor är mer eller mindre förstörd och måste kläs om.

 

MVH // Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


takluckan är väldigt praktisk när man ska i land o har ankrat upp, har bara sett min 580 med taklucka så jag undrar om det är en standard montering eller nått som tidigare ägaren har monterat.har beställt ett nytt kapell nu o nya dynor så jag lägger in lite bilder när jag monterat dom nya grejorna.mvh o fridenz rillez

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

smiley-cool.gif\ Tjena grabbar.

Jag har sett luckan på andra båtar, jag tror det är en efter montering.

Jag tror att det är praktiskt med lucka, som i lastning, vädring osv.

Jag har uppdaterat foto album, dynor bak är omklädd av tidigare ägare.

mvh peter.

post-15786-1394234626,1506_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en bild på en lucka monterad på en 580, den ser ut att vara eftermonterad och jag tror nog faktiskt, av alla de bilder som jag sett på Flipper båtar av mod 580, och även modeller som ligger nära typ 620, så är dom utan lucka i orginal. Bilden hittade jag på: www.bysse.se 

 

Jag är imponerad av hans snygga båt och lösningen av kylskåpet monterad under pass-sätet, gå in och kolla på hans sida.

 

MVH // Hasse.

 

Ps. Snygga bilder Peter. Ds.  26.gif\

post-15373-1394234626,1754_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

21.gif\ Bra hemsida.

Bra lösningar, och fin. Men ovanligt med innombordare.

Min båt ska vara för camping och fiske, båten ska annvändas.

Jobbigt att hålla den så fin.

mvh peter.

post-15786-1394234626,2168_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...