Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
quartermaster

Saknar klubb

Rekommendera Poster

Gäst RobertLind

ajaj, nu ligger du illa till, försöker ragga medlemmar till ett konkurrerande forum, xxx 2.gif\

 

Siteadmin skrev i annan tråd

 

 

Privata hemsidor är helt ok att göra reklam för så länge man inte har för avsikt att använda maringuiden.se för att marknadsföra och ragga medlemmar till sin konkurrerande sajt, hur oskyldigt det än ser ut att vara.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och du menar att detta inlägg inte stämmer med detta eller vad är syftet.

Kanske att göra reklam för xxx :-)x

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind


japp, precis som du gör 2.gif\

post-17799-1394234626,9979_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej Steve min vän

 

Tråkigt att du inte har möjlighet att komma på den informella MG-träffen på Dannemark. Det går att komma landvägen med bil. Resterande små detaljer fixar vi. Du skulle ju kunna segla med mig från Kungshamn.

 

Nu till min egentliga fråga; Har du ungefär samma uppfattning om Gud som Pastor Janson -eller?

 

ha´ t sô pen´ t

tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Toen, dig har jag verkligen saknat i debatterna.

 

Tyvärr är så är det festival i mina trakter vid den tidpunkten vilket omöjligör min medverkan i Dannemark. Dessutom är jag en principfast person  (vi är ganska lika där) så jag seglar aldrig. När du skaffat dig en motorbåt så hör av dig!smiley-tongue-out.gif\

 

Men tids nog så ska vi nog ta den där ölen ....nä just det...stryk var det jag skulle få va?? 2.gif\

 

ha´ t så jävligt under tiden

Steve

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej Steve

 

Det var roligt att höra att du saknat mig.

 

Dessvärre är det ju så att man måste prioritera. Man kan inte va med på allt och dessutom misstänker jag att du bor på ostkusten, dock ej i Stockholmsmsområdet (märk väl jag skrev ej på baksidan - jag uppskattar östkusten och dess många fina skärgårdar mycket och hoppas få möjlighet att segla där många fler gånger) och till västkusten är det ju minst 100 mil fram och tillbaka.

 

Att vara principfast det är väl inte fel, men det finns ett uttryck, i allafall här som säger; Jag ger mig aldrig när jag har fel och sällan när jag har rätt.

 

Det är ju synd om din principfasthet hindrar dig att segla. Det är något du verkligen borde prova på. Men akta dig - om du börjar så finns det stora möjligheter att du inte kan swluta.

 

Det där med motobåt eller segelbåt det är ju frågan. Jag har aldrig varit intreserad av motorer fast både min morfars och min styvfars stora intresse och till vissa delar och dess yrkesverksama liv varit bilar. I dagsläget skulle jag faktiskt inte vija ha en ren motorbåt, men jag skulle heller inte vilja ha en segelbåt utan en redig innombordsmotor.

 

De senaste två åren har jag seglat närmare 2 000 distansminuter, av dessa har jag nog gått 800 för motor beroende på väder och vind. Jag tillämpar inte den principen som det sjungs om i visan Blåser det inte så ligger vi still - då går jag för maskin.

 

Det där att du skulle få stryk är något som du hittat på själv. Det jag skrev i det inlägget; att om du kom på besök skulle du få va med om nåt roligt hade en helt annan innebörd. Jag slår inte folk bara för att de inte har samma åsikt som mig, men det kanske är en dålig erfarenhet du har från de kretsar som du umgås i.

 

Däremot uppskattar jag inte alls mycket av det trams du skriver i trådar där det inte hör hemma. Att man skojar och är humoristisk tycker jag är hel ok, men man måste kunna balansera så man inte går för långt. Här på dösnacket tycker jag det är helt ok att snacka en oändlig massa skit.

 

Jag tycker för övrigt att efter att MG tog tag i de tramsproblem som va och krävde rättning i leden att forumet har blivit så att även jag uppskattar det. Jag tycker att det är dags att ge Dösnacket samma status som de andra snacken och att inläggen syns under Alla Forum och inte behöver stå i skamvrån längre.

 

Steve -om du har orkat läsa så här långt - så har jag faktiskt läst många av dina inlägg som visar att du är både kunning och intelligent. Visa den sidan mer.

 

Under ett av de mera vänskapliga samtalen vi haft framkom det att du mycket väl visste var Lysekil låg. Om du tar till höger ca 25 km före Lysekil, vid Hallinden, så kommer du till Kungshamn - Smögen. Om du har vägarna åt det här hållet får du höra av dig. Här kan du få möjlighet att känna på det bohuslänska sjölivet. En liten tur till Hållö tillsammans med Stefan (Smoegen) hade väl inte varit fel. Vi går naturligvis för motor. Eller varför inte en tur runt Smögen och det går dessutom att kombinera.

 

Under en sån tur blir det ju alltd något tillfälle när man kan stänga av motorn och rulla ut genuan för en liten fin slör, mendas vi tar den där pilsnern vi talat om. Dessvärre - sen är du fast för segling.

 

Steve - du svarade inte på min fråga som jag ställde för att testa om du har någon humor. Har du samma relation till Gud som pastor Janson har?

 

ha´ t sô pen´ t

vännen tommy

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hrrrmmm....det var ett långt utlägg det....var ska man börja....okej...seglare kontra motorbåt...för mig personligen spelar det ingen roll om du seglar eller ngn annan heller...var och en har sina intressen och det vore tråkigt om alla hade samma intressen, men jag har aldrig fattat det där med att seglare aldrig hälsar på oss i motorbåt heller, själv la jag av för en två år sen o hälsa på seglare då jag kände det som att att va fan...nu har jag vinkat till seglare i snart femton år o inte en jävel vinkar tbx...nån gång måste man ge sig...o jag tyckte att mitt tålamod tröt där.

Däremot är jag helt övertygad om att jag inte passar in i bilden som seglare, jag är nämligen övertygad om att jag skulle få frispel på alla dessa prylar o lakan o gud vet allt, jag vill ha en ratt...en motor...en öl...ngt sött bredvid...o då menar jag ingen hund. Men som sagt, alla är olika en del gillar o hissa lakan...min erfarenhet av lakan är att jag ofta får tvätta o byta såna.

vad ska vi ta nu...öst kontra väst...eftersom jag är uppväxt i en kuststad på östsidan så är jag lite enögd visst, men man kan inte komma ifrån att klimat osv är tio ggr bättre på denna sida än på västsidan, för mig är skärgården med alla öar osv som vi har riktig skärgård...men för er är säkerligen det motsatta förhållandet...spelar roll egentligen...huvudsaken är väl att man uppskattar farvattnet man finns i.

Hrrmmm...vad står next på listan...umgängeskretsen...nä..vi slår inte varandra på käften...vi är alldeles för sofistikerade för det...ett skott i knä´ t brukar avskräcka den mest aggressiva .

Next...tramset...njae...jag tror nämligen att sidan i sin helhet behöver humor...annars dör den...det måste få slinka ut en groda då o då det håller forumet vid liv, dom flesta kollar sidan från jobbet...man tittar in då o då..ibland för att man vill ha reda på ngt...svaren finns i faktabanken...nästan alla...ibland vill man lite humor o garva..dom flesta alltså...det kan man se på farttråden...över elvatusen har kollat in den...så jag tror faktiskt många ser det som en gnutta avkoppling.

Next...intelligens...min far lärde mig detta att underskatta ALDRIG någon då ligger man pyrt till...framför allt om man exempelvis boxas eller ngt...då kan man få heta korsordet eller ngt liknande...in lodrätt ut vågrätt.

Jodå jag känner till Lysekil o smögen  o Göteborg oxå...har tillbringat ganska mycket tid där av olika anledningar....dvs jag har kollat barerna både på stenungsbaden som Lysekils stadshotell...och alla ställen i smögen...till o med det som brann ner för några år sen. Kallade turnen Steve does westcoast.

 

O smoegen har jag snackat med både här o på chatten...o han har humor det vet jag.

Pastor Janson...jag har faktiskt bara hört några bevingade ord av den monologen...för det var väl Hasse Alfredsson som gjorde den för hårt länge sen ...tror jag.

 

Så nu du toaen...har jag skrivit o skrivit...som du ser kan jag inte skriva utan humoristiska inslag...det gör jag genom min proffession tillräckligt så jag orkar inte vara seriös här oxå.

 

Ha´ t så jävligt

Steve

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...