Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
draco

motorn är i äntligen i!

Rekommendera Poster

Hej här e min ny renoverade motor! jag har under vintern plockat isär allt och renoverat samt lagt till ca 50 hk från orginal(260hk).det som e bytt är:vevlager,kamaxel bytt till aq311,nya lyftare,ventiler,topparna omfrästa,nytt insug aluminium,ny förgasare edelbrock med bytta munstycken,ny fördelare med thunderbolt 4 tändning,nya tändkablar,tändsople,tändstift,nya limpor aluminium,silent choice,ny termostat,tempmätare,oljetryckgivare,ny generator 100A,nya remmar,ny kamkedja med drev,samtliga packningar,ny oljepump,omdraget kylsystem med koppar 28 rör,all el omdragen,.

Startade den i dag och den startade som om det var igår den var igång sist,ställde in tändningen direkt och den vibrerar inte ett endaste dugg den e helt still och går som en dröm.men med öppna spjäll och fyrtums utblås så fick grannarnas hundar spelet,men vilket härligt ljud fast det är väldigt skönt att man kan stänga spjällen med en brytare.

post-6840-1394234611,2946_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Man blir lite rörd när man tittar på dina fotografier över Fjordprojektet. Synd bara att båten/du finns i Sthlm. Det hade varit roligt att se ditt arbete. /jag önskar dig en bra sommar (trots du är på fel sida landet)/Nitro

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...