Gå till innehåll
onsdag 22 juli 2026
qwintus

Fotogenkök

Rekommendera Poster

Hejsan.

Jag skulle vilja byta ut mitt en lågiga gasolkök till ett en lågigt fotogenkök, men har inte hittat något. Jag vill inte mista gyro upphängningen heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!  Jag blir lite nyfiken på varför du vill byta?  De flesta byter ju åt det andra hållet.  Själv kör jag med ett bärbart elverk och micro.  De få gånger kastrullen åker fram blir det en gasoltub 2012 med en platta på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Där har jag kollat redan och det är bara fristående fotogenkök. Får kanske lämna in mitt gamla och få brännaren utbytt till en från ett friståendekök.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Segelbåten är lite och har en 2012 gasolflaska hängandes under brännaren, i ett öppet skåp. Inte riktigt så som man installera i dagens båtar. Också vore det bra att kunna laga mat under gång så bärbart elverk och micro hoppar jag över ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, då förstår jag.  Men nog går det väl att spänna fast en gasolflaska i båten din?  Eller kan du göra en försänkning till ett fotogenkök som egentligen ska stå ovanpå?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lånade en bild från en likadan båt. Mitt kök sitter upp flyttat där diskhon är här. Fundera på att sätt ett primus fotogenkök istället och använda gyroupphängningen.

post-16727-1394234589,5506_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...