Terrafobica 68 Postad 20 Mars , 2006 Detta har inget med båtar att göra, men jag vill ändå skriva av mig. Jag bor mitt i centrala Stockholm. Men min mobiltelefon fungerade inte med Vodaphone i hemmet så jag bytte operatör för några månader sedan. Det blev Djuice som fick den äran. De använder sig av Comviq´ s nät och det har fungerat bra. Nu har Telenor som äger Djuice också köpt Vodaphone och ska börja använda deras nät. TIllbaks på ruta ett alltså. Så nu måste jag byta operatör igen, men de pengar jag har innestående på mitt Djuicekort ( 1112,50 kronor ) Vill de minsan inte betala tillbaka. Hur gör jag nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 20 Mars , 2006 Ring som f-n! Radiohjälpen har väl ett bra nummer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 20 Mars , 2006 Jag har haft Comviq sen 1994, aldrig upplevt något krångel alls... På företaget jag jobbar (stort företag, många tusen anställda) har vi precis bytt alla abonemang från Telia till Tele2. Varför vet jag inte, men nnån orsak måste det ju ha! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 20 Mars , 2006 1112,50 kr är väl peanuts när man bor centralt i Stockholm . Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
golfinho 0 Postad 21 Mars , 2006 Varför inte fortsätta att använda ditt Djuicekort tills du kommer ner till noll. Sedan kan du byta leverantör. Något förvånad att Vodaphone inte fungerar uppe i Metropolen. Själv bor jag på landet, mitt emellan Vänern och Vättern och har utmärkt förbindelse på mina telefoner, både Vodaphone abbonemang och Telia kontantkort. Men frågan är följande. Vet du att de kommer att stänga ner sina egna nät? Jag tror nog att detta snarare blir en komplementering och att din telefon kommer att fungera bra på båda näten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 21 Mars , 2006 Jo... Jag blev ju lite förvånad när man bytte... Det enda mobilabonemang jag har på firman sitter i el larmsändare till en provrigg som skickar sms till mig... så där har man ju inte märkt nån skillnad! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
shipman28 0 Postad 21 Mars , 2006 Passar på att gnälla lite när man får chansen... Kanske jobbar vi på samma företag för jag har också just fått tele2. Försvann gjorde min möjlighet att skicka och ta emot MMS och använda GPRS (för att tele2 personalen inte lyckades ställa in min telefon utan ville göra en grundinställning, men det vill inte jag för då förlorar jag ju allt jag har i telefonen, telefonbok, bilder etc). 118118 kan inte koppla samtalet längre. Ljudkvaliten är helkass så fort man inte har perfekta mottagningsförhållanden. Ska man ringa privat måste man slå av och på och använda en annan PIN-kod - och för de flesta kollegor så raderas alla SMS om man gör det... Jag hade tur och tidigare bytt till en k750i som INTE rekommenderades - dock i princip nu den enda som kan ringa privata samtal utan att SMS raderas. Dock - vad jag förstått är det skitbilligt. Tilläggas skall att min sambo som mest är inne i stan (sthlm) sedan många år har Comviq (som väl är samma som Tele2) och aldrig klagat, jag hade Comviq mellan 93-99 och då funkade det bra inne i städer och det var väl vad man förväntade sig på den tiden. Telia var dock överlägset på bra kvalité på konstiga platser. Slog även Vodafone i princip överallt. Har inte hunnit jämföra Vodafone & Tele2 ännu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 22 Mars , 2006 Jag har som sagt alltid haft Comviq, och inne i städerna (där jag nästan aldrig är) verkar det slå allt! Sämre är det ute på landsbygden, men faktum är att dom senaste åren har jag aldrig haft problem med täckningen! Vodaphone har lagt av många gånger där Comviq har fungerat utan problem! Telia dock något bättre, verkar det som, men dom har ju haft decennier av försprång på utbyggandet. Jag håller mig till Comviq! (än så länge i alla fall) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spunk_totte 1 Postad 22 Mars , 2006 Om du vill ha Comviq skaffa comviq då och inte Djuice? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser