NiclasV 0 Postad 14 Mars , 2006 Har en liten amerikansk DC, GLSTRON GS 209, med bensininombordare. Funderar på detta med reservdunk ombord. Den enda platsen som jag kan tänka mig att lägga en reservdunk är ju i motorrummet. För i ruffen vill man ju inte ha den och så många andra platser finns ju inte. Men hur vettigt kan det egentligen vara att lägga en reservdunk i motorrummet med tanke på brandrisk etc ??? Det låter inte så vettigt. Hur gör ni andra ? Cheers, Nic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 15 Mars , 2006 Utan att veta så mycket om saken så skulle jag då inte använda mig av en t,ex 5 liters plast dunk som man hittar på macken. Men en liten plåt tank som man använder till styrpulpetare borde väl fungera i motorrummet!? Och det kan nog vara en god idé att montera fast den ordentligt så att den inte skumpar runt & går sönder så att du har flera liter bensin skvalpandes i skrovet. Men som sagt så vet jag inte hur säkert det är. Mvh/Linde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser