Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
transalp01

Köpa GPS på nätet från USA?

Rekommendera Poster

Är det någon som köpt GPS från USA via internet? Vad skall man tänka på och vilka nätbutiker har ni använt?

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör en sökning på detta forum. Det finns en hel massa trådar i ämnet varav jag själv skrivit i flera stycken. Och ja, det finns pengar at tjäna, i mitt fall blev det halva priset.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OM du köper en GPS från USA kommer du sannolikt att få betala tull för den. Dessutom måste du skicka den till staterna om det blir fel på den och du ska ha en garantireparation.

Du kan köpen en billigare än i Sverige om du köper den inom EU (lite dyrare än från USA om det är en Garmin). Köper du den inom EU betalar du ingen tull.

Titta på t.ex www.aspidshop.com ett seriöst företag i Portugal där jag själv köpt min GPS. Leveransen tog två dagar, hem till dörren!

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte köpt någon GPS på internet från Usa, men däremot mycket andra saker och det har fungerat mycket bra. Jag har då köpt från Overtons.

Men däremot köpte jag ett ekolod i Usa för några år sen vid en resa dit, 3000:- betalade jag och den kostade 8600:- här hemma.

Se bara till att menyer har exvis hastighet i knop , temp i Celsius, dvs europeiska storheter. I Usa använder dom gärna foot, mph osv och ibland går det inte att välja knop o celsius. Vilket då en GPS i EU bör vara programmerad för.

 

För övrigt kollade jag och jämförde 2 olika GPSMAP i höstas och kom fram till att en Garmin 178C m extern antenn kostade 799 dollar och en Lowrance LMS337cdf kostade 699 dollar, dvs Garmin var 100 dollar dyrare i US. Hemma kostade Garmin 9990 skr medans Lowrance LMS337cdf kostade hela 13400:-. Lowrance lägger alltså på 133% medans Garmin bara ca 50%.

 

Priserna i US gäller höstkatalogen från Overtons och pris i affär överdisk på WestMarine i Phoenix AZ. Nu har priserna ändrats något, så det är bäst att kolla upp läget. Priserna har även gått mer här hemma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...