Gå till innehåll
söndag 12 maj 2024
Behn

ARBETSBEYSNING

Rekommendera Poster

HEJ PÅ ER ALLA.

Är det någon som vet någon leverantör som har 24 v arbetsbelysning i form av lysör ca 60 cm långa dom sitter parvis.

Det sitter sådana på båten idag men en del klipps saknas tänkte kolla var det finns,

Jag hörde av en kompis att han köpt 12 volts liknande lampor dom kostade 3,700:- per lampa pluss moms.

Han köpte dom på ett varv. Det är nu grejor som tål en arbetsplatts jag söker, jag her sett dom på färjor och liknande ställen.

VEM SÄLJER DOM? NÅGON SOM VET ? 

post-14741-1394234573,7742_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har absolut ingen aning!  Men är ändå tvungen att kommentera ditt inlägg pga din kompis på bilden, vilken goding1.gif\  Går sådana ihop med hundar?  Har funderat länge på en kompis till jycken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag som trodde du var hundens bästa kompis.(skaffa inte en minkj...l).

en hund behöver inte en kompis,De behöver en ledare.12.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vadå jag har den inte för hunder utan det är min dotters.

Men köpt på min inrådan.

Dom kommer bra överens men hunden Fido gillar inte riktigt när illern Ronja klättrar på svans och ben utan ruskar av sig illern och då frärer nog och går för att leka med något annat.

Alltså inga som helst problem och båda för sig fritt i hela huset.

MEN UTAN EN BRA LEDARE SKULLE INGEN AV DOM FUNKA: 

post-14741-1394234573,8486_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OJ vad felstavat det blev. Ronja fräser och går därifrån. ska det vara.

Ursäkta. 

post-14741-1394234573,9069_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ring Europarts i Göteborg tel 031-1533880.. ja har inte katalogen tillgänglig där jag är just nu,, men ja tror de kan hjälpa dej

 

Ha´ t pent Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Rómeos tvillingsyster Bodil gick bort i sommras endast fyra år gammal.  Hon fick sjukdommen SLE. Nu vilar hon på en mälarö oehört saknad.  Rómeo letade i flera månader efter sin syster på alla ställen där vi brukade vara, öar, jobb, hem osv.  Då och då åker jag till kenneln där han kommer från, där har han sin bästis Nemo.  När jag ser dem träffa varandra så kan jag inte hålla med dig.  De går upp i varandra och leker järnet, han skiter fullständigt i de andra 13 hundarna och i mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Natt arbete. makrillgarn m,m

Har man en gång arbetat med denna belysning så har man svårt med annat ljus som ger ojämnt ljus dvs ljus-pungter och skuggor m,m

Lysrören ger ett helt annat ljus. (dagsljus) sen tror jag 2 st rör på 40w vardera ger betydligt mera och bättre arbetsljus än en lampa som oftast är tänknt att belysa på längre avstånd än dom ca 2,2 m som det blir när dom sitter under hytt taket baktill.

Däremot strålkastaren som ger ljus ut mot vatten m,m ska vara av traditionell typ.

post-14741-1394234574,0991_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flåt,Terrafobica.Det var inte maningan att verka snorkigSom skärgårdsbo är jag inte så förtjust i minkar.Nu var det här en iller,känner inte till sådana,men kan du vara säker på att din hund verkligen kommer att gilla nåt sånt?Tänk dig att sova med både hund och iller,speciellt om de är osams.smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för det svaret.
Ska ringa och beställa en katalog på måndag.

Trevligt med en sådan reaktion på våra olika husdjur.

Kanske ett ämne för en ny tråd???? 

Eller kanske timmer stuge bygge?? 

post-14741-1394234575,5907_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja kanske det.  Annars så finns det ju en tråd om särskrivning också2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag ska sätta i ett extraljus i masten sen när mitt vrak ska påmastas blir nog ett hella jumbo eller ngt liknande.. ett stort fram och ett litet bakåt..

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När det gäller den bruna cockertiken Bodil så är jag inte så sugen på att skämta, eftersom hon sedan drygt ett halvår är död.  Bodil och hennes svarta bror Rómeo är mina första hundar, och aldrig kunde jag väl ana att det skulle vara så svårt att skiljas från en hund.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mmmm,Terra.Det är fruktansvärt att bli av med sin hund,svårt för en icke hundägare att förstå,själv är jag inne med nr.5.Det gäller att förbereda sig på att de inte blir så gamla.Lätt att säga kanske,men försök minnas de bra sakerna med glädje.Jag tror du gör rätt i att skaffa en ny,nu så att sägaomlotthund.Det skall vi göra.Den äldre hunden mår bra av att få klättrai flocken,och du själv kan dela upp känslor och bekymmer.Kan bli mycket kissa i båten,bla.Lycka till  Mvh/sanna  21.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Har jag skämtat här?  Jag talade bara om för trådstartaren att han hade ett gulligt husdjur.  Och när det gäller skämt Mellan, så ska du nog ta dig en funderare på vad du själv har åstakommit i tidigare trådar. Du är bara en bråkmakare som har fått dina regelvidriga trådar raderade av MG.


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Just så är det1.gif\  Både rövarn och skotten är två godhjärtade och skämtsamma typer2.gif\  Att kunna skämta rätt är allvarliga saker.  Med glimten i ögat så går det mesta hem, och jag är aldrig ute efter att såra någon även om det kanske tolkats så någon gång.  Då är jag inte sen med att be om ursäkt.  Kram på alla mg´ are i det förbannade skitvädret.smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äsch Rövarn.  Jag kan ta en hel del från människor som jag vet menar väl.  Men jag tar inget från folk som bara vill jävlas.  Det är skillnad på olikasmiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...