Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Crona

Kan man tvätta skumgummi dynorna i båten?

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag undrar om någon har tvättat skumgummi dynorna? Kan man isåfall tvätta dem i en vanlig tvättmaskin eller måste man kemtvätta dem?

 

Tacksam för svar.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tvätta går bra, problemet är att torka.... (Har ju haft småbarn ;-) )

Typ vanlig madrass går ju tvätta (i maskin), om man får in den! Båtdynor är oftast mindre, så prova. Alternativet är trampa runt i badkaret, sen gäller det bara att få dem torra innan det börjar lukta unket. Eller vänta till våren, så man kan ställa ut dem. Det är ju inget annat än stora svampar.

Lycka till.  /Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Visst går det att blöta ner dom i badkaret. Men sen så mangla vi ur vattnet med en rund trästock som vi rullade över madrassen, samtidigt lyfte upp den bakom rullen för att pressa ut det mesta vattnet.

Skönt med frächa dynor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tvättade våra för hand på golvet i tvättrummet, torkade i torkrum med avfuktare över natten..

 

 

borde funka med vanligt torkskåp oxå...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Jag skall prova och tvätta en i en tvättmaskin för grovtvätt, (mattor etc.) dem är ju lite större! Jag återkommer med resultatet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har precis tvättat mina dynor i klorin. Använde en plastbasäng och blötlade dynorna, därefter tork i sol, och nu på kvällen i torkrum med fläkt och avfuktare. Luktar gott!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag dränkte dynorna med klädselrengöring å sen blåste jag rent dem med högtrycken,  i princip så blåste man skiten ut på baksidan av skumgummit ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...