Gå till innehåll
söndag 25 januari 2026
charlieboy

Motorbyte - bästa firman & motorn i Göteborgstrakten?

Rekommendera Poster

Hej

Vem kan tipsa mig om vart jag kan vända mig för att byta inombordare i segelbåten, i Göteborgsområdet? Vilken firma har störst kunnighet? Vilken dieselmotor är bäst och billigast fn?

Tack ni som svarar.

Hej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När vi bytte motor häromåret, pratade jag bl.a. med Båtakuten. De var väldigt trevliga och tillmötesgående och jag funderade länge på att köpa en Solé från dem, men av olika skäl valde jag till slut en Iveco/Lombardini, mest av geografiska skäl och en som jag trodde bra leverantör. Jag blev nöjd med min motor, men inte fullt så nöjd med installatören, men det är en annan historia...

Men bemötandet hos Båtakuten var väldigt proffsigt och trevligt och Solé lär ju vara en bra motor. Adress: Stålverksgatan 4, Ringön.417 07 Göteborg. Tel: 031-50 84 45.

Lycka till! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även jag förordar Iveco aifo marindiesel, moderna lätta motorer med bra prestanda och pris.

Fiskebäcks Marina i Önnered är duktiga killar som gärna ger det lilla extra.

Dom har tex hand om mitt INU-drev just nu. 

/B 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just det, naturligtvis skall du tala även med de trevliga killarna på Öckerö Marinmotor. De arbetar med Iveco och gjorde vår motorservice när jag tröttnade på vår installatör. Suveräna killar.

Öckerö Marinmotor AB. Lammholmsv. 15 430 90 ÖCKERÖ Tel 031-96 92 56

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...