Gå till innehåll
måndag 13 maj 2024
SvenA

Ritning på Triss Magnum

Rekommendera Poster

Är det någon som har eller vet var man kan få tag på en ritning på Triss Magnum? Jag känner till genomskärningsbilden på Trissidan, jag söker en ritning i vyer, gärna med mått.

SvenA 

post-5258-1394234545,9567_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla i äldre båttestböcker som brukar finnas på bibliotek, några har ritningar på just tm även om de är små och svårtydda. Har fixat lite med inredningen så jag har de invändiga måtten uppskrivna om du är intresserad av något speciellt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att lägga ett mail till TS då tråden skrevs för 6 år sedan och han inte har varit inloggad sedan -08.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då jag känner SvenA personligen är det ingen idé att skicka honom något pm om denna båten. Han sålde den för flera år sedan och har haft ytterligare en båt därefter som oxå är såld, just nu båtlös i väntan på flytt till Thailand för gott.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag är ägare till en Triss Magnum och väldigt intresserad av allt som hör till båten. Har jagat ritning till TM och SvenA skickade lite mtrl (sprängskiss). Har varit i kontakt med konstruktören, Lars Hedberg, men inte heller han har ngn ritning. Jag har lagt ut det mtrl jag har om TM på www.21639.infoom.se men vill gärna ha mer. Kolla den sidan och återkom gärna till mig med det Du har.

Mvh

Ocka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...