gustaf05 0 Postad 28 Januari , 2006 Jag efterlyser en sinkfräs eller liknande som jag kan foga ihop lådor av 6-9 mm plywood med så att det blir både snyggt och starkt. Någon som kan ge mig ett gott råd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 30 Januari , 2006 Jag vet inte vad du har för utrustning för övrigt, men sinkfrästillsats finns som tillbehör till de flesta handöverfräsar. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 30 Januari , 2006 En sinkfrästillsats behöver du. Finns på Clas ohlsson för 879:- Behöver ju givetvis en överhandsfräs också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustaf05 0 Postad 30 Januari , 2006 Handöverfräs har jag men klarar man så tunt material med den utrustningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 31 Januari , 2006 9 mm funkar, det vet jag av erfarenhet, tunnare har jag aldrig provat. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 31 Januari , 2006 Hej igen!Bara en sak till, men det har du kanske redan tänkt på: om du ska arbeta i plywood så undvik att använda de allra billigaste sorterna, de är lite för mjuka för att funka bra när du ska sätta ihop sinkorna. MVH, G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser