Gå till innehåll
torsdag 02 oktober 2025
beachcraft

långseglingen på svt

Rekommendera Poster

Tittade på programet i tisdags kväll.Det var en negativ under ton på hela programet! Jävla begravnings musik!!!man funderar på om det var svenska staten som var huvud sponsor -så att vi inte ska få några konstiga ide´ er! och segla härifrån.så tykckte jag-vad tykker ni? Örjan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja e böjd att hålla med, de kändes inte som om de som gjort programmet hade något intresse av långsegling. En lite mer postitiv nyans hade varit trevlig.

Mvh Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tyckte det var ett realistiskt program. Ett antal gånger har någon/några i besättningen känt att det kanske hade varit bättre att stanna hemma i skärgården. Sjösjukan kan ställa om i psyket hos den kaxigaste. Dessbättre glömmer man genast detta obehag eller dödsångest när man kommer in på smult vatten. Efter några dagar i land så vill man ut igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller definitivt med att det var ett dystert och tråkigt program.

Vill ju se en lite mer positiv skildring av något som faktiskt för det mesta är en trevlig sysselsättning.

Fanns en stark ångestladdad atmosfär tycker jag, och inte en allmängilltig upplevelse.

Borde vara ett intresant ämne för tv kanalerna att ta upp. Man behöver ju inte vara seglare eller båtmänniska för att tycka denna typ av program ska vara intressant.

Själv skulle jag ha stor behållning av långfärd/äventyr/miniexpedition med familjeförtecken.

Fina alternativ för inspiration/drömmar av egna aktiviteter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...