hustran 0 Postad 30 December , 2005 är att följa en väns råd.Plockade in min Gps från båten,kopplade till ett 12volts batteri.Nu kan jag (som teknisk idiot)träna,och utan stress lära mig alla...nåja..i alla fall några viktiga funktioner.Dessutom känns det fint att resa på sjön genom sjökortet. Fast sånt här kanske ni gör alltid. För mig är en Gps nymodighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dyker 0 Postad 30 December , 2005 Inte alltid kanske men ofta på datorn hemma!!!Mycket trevligt!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 736 Postad 2 Januari , 2006 Hejsan Svarade på denna tråd på nyårsdagen då siten inte var helt kurant, bakis kanske? Nåväl. Jag köpte en tranformator på Clas Ohlson som gav 12v och kopplade in en av mina gamla GPSer med. Den senaste köpte jag en sats till som man kan koppla till datorn och föra över waypoints. Kul att sitta och planera rutter för sommaren även om de sen aldrig blir av. Glöm dock inte sjökorten som planeringsunderlag. Är också kul att sitta med men tar lite mer plats på bordet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LeCanard 1 Postad 3 Januari , 2006 Kan inte låta bli.... Surfar, Surmor, Sursyster och Surbror. /LC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 3 Januari , 2006 Sen mulnar dom själva och släpper väder... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser