Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
KaptenHaddock

Ryds 485 FC som trollingbåt

Rekommendera Poster

Hej

Vet inte om detta inlägg passar bättre på motorbåtsnack men men.... Jo så här är det, jag har tänkt införskaffa en Ryds 485 FC med en 40-50 hästars fyrtaktsmotor av japanskt ursprung. Det kommer inte bli tal om någon havstrolling i hårt väder.....på sin höjd kanske vänern eller vättern nån gång om året. Mestadels kommer det röra sig om lite större insjöar på jakt efter gädda och gös. Nu till kärnfrågan: Är det här en bra båt för ändamålet? Jag vet att det finns sämre och bättre båtar men nu är den den här rydsmodellen jag är intresserad av. Synpunkter och åsikter tack!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen var det här en fullständigt ointressant tråd.....så därför svarar jag själv på mina frågor: Det här är en av de bästa båtar du kan använda för insjötrolling.......speciellt efter gädda och gös, speciellt gäddan är extra förtjust i ryds.

 

Ironi mina vänner......ironi

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

min svåger har en 435 fc till sin öringtrolling o han är jättenöjd med den.han fiskar mest insjötrolling o som sagt va han e nöjd hälz rillez

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Båten funkar faktiskt enligt min mening aldeles utmärkt till trollingbåt. Har en kompis som har en lika dan och vi var ute och trollade. Klart godkänt. Du kan ju utruste den hyr mycket du vill. Polarn har byrr stolarna och satt snurrstolar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...