henriksfog 0 Postad 21 Oktober , 2005 Hej, Jeg har lige købt en lille sejlbåd, som er blevet renoveret og malet - men sælgeren har malet skiltet over, så jeg ikke kan se hvilken type det er. Jeg har fået at vide at sælgeren har sat ekstra vinduer i foran. Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg tror at det er en Stortriss MK II S (med sænkekøl) ? Hvor meget vejer versionen med sænkekøl og har den de samme mål som MK II? Håber at I kan hjælpe. mvh Henrik (Se min båd under Medlemmars Båtar (Stortriss MK 2 S) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 21 Oktober , 2005 Har själv en Stortriss MK 2 S, och den ser INTE ut som din! Måtten stämmer ju. Men överbyggnaden? Inte heller skrovlinjerna! Gå in på Stortrissklubben och jämför med bilderna på båtarna där. Det enda som skiljer S från vanliga MK 2 är kölen med manöverering. Annars ser det ut att vara en snygg och trevlig båt. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriksfog 0 Postad 22 Oktober , 2005 Tak for hjælpen, Jeg har fundet ud af, at min båd er en Jouet 17 (Fox Trot) - er der nogen, der har sådan en båd også. mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser