Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Mats_Olsson

Transport Sthlm-Eskilstuna?

Rekommendera Poster

Jag behöver ha hjälp med att transportera en segelbåt från Stockholm (Ekerö/Färingsö) till Eskilstuna.

 

Mycket tacksam för bra & billiga tips!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det borde väl går att segla? Jag tror nog att det är billigast.

 

för två år sedan var jag i en liknande situation. behövde transport från Östhammar till Västerås. Alla förslag jag fick gick på flera tusend- även med samkörning när det skulle hämtas en annan båt. Jag bestämde mig sedan att sjösätta och segla hem båten. tog 3 dygn inkl. vårrustning påmastning osv. från sthlm till E-tuna tror jag nog går på kanske 1 dygn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Nej, det går tyvärr inte. Båten är torrsatt, ett röstjärnsfäste har släppt och masten är f.n. inte i användbart skick.

Eventuellt låter jag ta den gamla båten på samma transport, den ligger på Slagsta Marina. (I så fall blir det kanske nödvändigt med bil släp, men det borde i alla fall bli klart billigare än två separata transporter).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men båten flytter väl om den blir sjösatt?

 

Fungera motor? Eller det finns kanske en klubbkompis som inte ha tagit upp båten än så att den kan bogseras?

 

Sjövägen borde vara klart billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska undersöka det. Om motorn funkar så får det bli sjövägen med surrad mast (tyvärr blir det nog 2 master, en skadad och en hel).


Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...