Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
LadyB

Stockholmssektion??

Rekommendera Poster

Det verkar finnas något av en Göteborgsliga här på MG, jag undrar lite vart alla vördnade 08or tagit vägen? 

 

Nu kanske det inte spelar någon större roll. Men tanken var att kunna anordna (på ungefär såhär fasta grunder) lite event i form av eskader eller kappseglingar framåt rätt halvår. Jag har tidigare kört MC och där finns det flera forum där det läggs ut att vi träffas DÄR vid den TIDen för att GÖRA det eller ÅKA DIT osv.. Inget strul med anmälningar utan de som kommer, kommer! Borde inte behöva vara mer avancerat för oss sjöbjörnar väl?

 

Bara en tanke!

 

Mvh / Johnnie 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Johnnie,

 

Det låter som en bra idé.

 

Hör gärna av dig till oss, så vi kan diskutera vidare.

 

Mvh

Dick | maringuiden.se

0300-690680 (08:00-17:00)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut, jag är under morgondagen (onsdag) i Norrland. Men visst är det intressant att se över.

 

Ringer torsdag, påminn mig gärna här om så inte sker, kan bli lite mkt ibland ;-) !

 

Mvh / Johnnie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommentarer från er andra är självklart också välkommet. Tråden har hittills haft nära 30 visningar och någon måste ju vara från sthlm och därmed ha åsikter om idéen!

 

Väl mött / Johnnie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske inte från Stockholm men Oxelösund, det är ju inte så långt emellan. Det skulle kunna vara en kul grej2.gif att träffas därute nånstans!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul, härligt med lite aktivitet här.

 

Visst är Oxelösund att räknas till vår del av Sverige och därmed är du ju alldeles hjärtligt välkommen. Oxelösund - Nåttarö bör väl inte vara någon överdriven resa och då är vi ju t o m kvar i rätt skärgård för att bära det föreslagna namnet ;-). 

 

Viktigast är väl kanske att få lite grundkoll på intresset av det här då det kanske kan komma att organiseras lite och därmed ta tid i anspråk. Det är tråkigt att ta sig den tiden om det visar sig att intresset är svalt. 

 

Jag kan föra en monolog om min syn på båtliv i A4a efter A4a, men det är slöseri med tid. Jag har en båt att rusta under vintern 2.gif!

 

Kort är jag av den bestämda åsikten att båtfolk liksom många andra med ett gemensamt intresse är ypperligt trevliga. Att sammanföra oss under något mer organiserade former än att vi är på vattnet samtidigt är för mig ett värdeskapande projekt inför sommaren. Personligen är jag intresserad av mer aktiv segling även om det inte alltid innefattar kappsegling. Att eskadersegla med likasinnade lämnar nog många chanser till spännande och roliga matchsituationer, det behöver inte alltid vara så svårt!!! För de som hellre myser runt och äter kakor över Mysingen så är ju även det lättare att samordna om man kan ha någon sorts inofficiell samlingspunkt. Varför då inte använda MG som verkar vara ett tämligen aktivt forum redan från start. Jag skulle kunna lägga upp en hemsida om detta, men vem skulle den nå ut till? 

 

Tack MG för er existens, en av få bra levande siter i liknande sammanhang. Och för att det besparar mig en J***a massa kodknackande ;-)

 

Mvh / Johnnie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik

klart det vorew kul ,  slit tag i saken...

 

ciao

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst xander

Hej Johnnie! Hur går det för er? Även vi här på västkusten är lite nyfikna på hur det går. Hoppas ni får ihop något. Mvh Xander. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med. Verkar vara majoritet av folk från västkusten här. 

Jag är med om det är OK även med motorbåtar?

Skulle även uppskatta rena träffar, kanske på något av vår skärgårds många trevliga krogar (tex ngn Skärgårdssmak).

Är alltid kul att se ansiktena på de man möter här på MG. 

 

/Christer 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...