Wolfhound 0 Postad 11 September , 2005 Har en Marin 40 hk utombordare från 80-talet. (motorn körs med rorkult, ej styrpulpet). Problem: ( förutom en dålig hemmamekaniker ) Motorn går bra på tomgång och även vid högre varv när ingen växel är ilagd. Den fungerar alltid när jag lägger i backen. Hur kommer det sig att motorn dör när jag lägger i växeln framåt? Verkar nästan som om tändningen bryts på något sätt.... Väldigt tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Smygarn 0 Postad 11 September , 2005 Skumt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 11 September , 2005 Pröva att att starta den med frammåt växeln i. meningen är kanske att det inte ska gå starta med växel i. men den kanske har lagt av, så den stänger av när du lägger i växeln istället . Det är kanske värt ett försök ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wolfhound 0 Postad 11 September , 2005 ja, det kan vara värt ett test ........... bara man lyckas hålla sig kvar i båten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 11 September , 2005 Men jag tror inte det spelar nogån roll för då lär den inte starta med växel i heller, men kolla om det sitter en sådan som gör att det inte går starta med växel, Gör det de så kan du ju kolla så allt står rätt till. mch henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wolfhound 0 Postad 12 September , 2005 Tack för tipsen! Återkommer om problemet kvarstår........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wolfhound 0 Postad 12 September , 2005 absolut........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser