Gäst Gunnar Postad 8 September , 2005 Går och spanar på båtmärket TG och skulle gärna vilja höra lite kommentarer och erfarenheter från någon/ra som kört eller äger en TG båt. Jag funderar på en ca 6 meters variant, TG-6500 eller kanske en TG-600 Fly Fischer. Plus och minus mottages tacksamt. Skall ha min i Kattegatt för snabba och säkra transporter i en vind om max 6-7 m/s. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 8 September , 2005 Ställ frågan på www.fendern.se där finns flera som kör TG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 8 September , 2005 Varför skall han inte ställa frågan här ricky? Kolla med dessa bl.a. http://www.maringuiden.se/sjobodar/;sub=minbat&sok=tg&battyp=0&langd=0-0&lan=0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 686 Postad 8 September , 2005 Har flera kompisar som har TG. Alla som har 7200 är mycket nöjda. Vet dock en som har en 5900 som inte är helt nöjd. Saknade möjlligheten att lägga nät utmed sidan och tyckte den drev för mycket i sidvind. I övrigt var han nöjd. Har åkt med ett flertal gånger och kört en 7200 några. Verkar ok med bra gång i sjön osv. Jag gillar lösningen med hytt så man slipper kapell. Går också lättare att få upp lite värme och i de större även möjlighet att sova över. Testade att ligga i 6500 men stickkojerna var alldeles för låga så jag kom inte runt med höften. Är inte särskilt bred om arslet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Merc 0 Postad 9 September , 2005 Min stuggranne har en tg-6500 och han tycker att den slår i vågorna... Vad ska man säga det har med v-bpotten att göra liksom. Kolla graderna och jämför med andra båtar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser