MickeF 22 Postad 29 Augusti , 2005 Vad är det för skillnad på Winga 78 & 750 mer än de där futtiga cm?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
david1 0 Postad 5 April , 2008 Hej, Inte var det igår det här inlägget gjordes, men inte desto mindre intressant fråga. Jag undrade själv samma sak och googlade - denna sida kom upp som första träff. Har gjort lite efterforskningar och kommit fram till följande: * 78:an är större på alla håll, inte bara de futtiga på längden, dvs. bredare, tyngre, mer segelyta osv. * 78:an har en extra kabin midskepps, där 750:an har en garderob. * 78:an har större bunkringstankar, vattentanken är ofta runt dubbla storleken. Några frågor som jag inte lyckats få svar på, och undrar om någon annan vet? * Hur är de yttre stuvmöjligheterna för de båda? 78:an är ju visserligen större, men har å andra sidan en hel kabin istället för en mindre garderob. * Hur är seglingsegenskaperna? Någon som kanske rent av seglat båda? Mvh /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thrh 0 Postad 6 April , 2008 För ett antal år sedan var jag lycklig ägare till en 78. Den enligt mitt tycke, vackraste, MS. Jodå, det går faktiskt riktigt bra att segla med denna. Med både rullbom och rulle var den relativt enkel att hantera för familjen. Räkna dock med att ALLTID på alla bogar bli omseglad av en segelbåt. Min uppfattning i övrigt är att dessa cm är otroligt stora cm. Något som oxå syns i prisbilden. En spännande jämförelse är när man tex lägger en 780 cm Winga jämter en 770 cm Maxi. Då ser man hur stor Wingan är! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser