Gå till innehåll
torsdag 21 augusti 2025
Gäst Christian Habermann

Info om Elvström 717

Rekommendera Poster

Gäst Christian Habermann

Hej! Är det någon där ute som vet var man kan få tag på information om Elvström 717? Den enda sidan jag lyckats hitta är SWE24:as något gamla sida. Enligt ryktet ska det finnas en sida på nätet med register över de svenska 717-båtarna och deras ägare? Någon som vet mer?!?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Micke

Jag har sett listan för ett par år sedan men den var långt ifrån aktuell redan då. Tyvärr så fanns det i princip ingen information om 717 då jag snokade runt. En mycket trevlig båt dock med förvånansvärt goda kryssegenskaper, jag menar det är ju undanvindssegling som är det riktigt häftiga. /Mikael Håkansson (Sålde min för två år sedan när vi blev med familjebåt Albin Delta)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Har själv en Elvström 717 (DK-12) och kan bara säga att det är en ruskigt kul båt att segla. SNABB i undanvind! Spektakulär i sitt utseende med många nyfikna blickar och frågor. Att hitta information om 717 är i svårt. Har hittat en dansk sida med lite information: http://kom.aau.dk/~mnie00/717/index.php?link=main Fråga gärna om du vill veta något så ska jag försöka svar på det. /Anders :o)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sörvik

Hej Även jag har en Elvström 717. Att hitta info om 717:an är inte lätt men jag har lyckats att hitta lite som jag har på min hemsida som du hittar på denna adress: www.Team-swe19.tk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...