Gå till innehåll
fredag 05 juni 2026
Daniel71

Simrad Mercury Smartcraft

Rekommendera Poster

Har en Mercury 115 pro XS och en Simrad GO där all motordata kommer upp. Har inga separata instrument alls.

Nu "råkade" jag uppdatera mjukvaran i Simraden och då slutade Activ trim funktionen att fungera, inte så farligt men lite irriterande att ha ett icke fungerande tillbehör. I min jakt på lösning på det problemet "råkade" jag fabriksåterställa Smartcraft och Vessel View Link via Simraden vilket resulterade i att nu INGA motordata alls syns i Simraden 😮. Ännu mer irriterande och måste fixas. Till saken hör att jag har en bluetoth-dongel på smartcraftsidan (i Smartcrafthuben) som via VesselView-appen visar data vilket betyder att motorn skickar ut korrekt men någonstans mellan huben och simrad fallerar det.

Är det någon som har ett tips på vag framåt i detta? Antingen med konkreta tips och råd, alternativt kontaktvägar till lämplig person eller firma att vända sig till.

Återförsäljaren har inte tid att titta på det på flera veckor 😞

Tacksam för alla inputs 🙂

IMG_3838.jpg

IMG_3831.jpg

Redigerad av Daniel71

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att infoga bilder av standardformat, tex. jpeg så att även icke i-fånar kan se bilderna utan att installera någon separat mjukvara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
25 minuter sedan skrev No_jah:

Mitt tips är att infoga bilder av standardformat, tex. jpeg så att även icke i-fånar kan se bilderna utan att installera någon separat mjukvara.

Tack för återkoppling var inte medveten om det.

Ändrat nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Svar till mig själv och till kommande sökningar på detta. Ladda ner en uppdateringsfil från Mercury till VVL och uppdatera den också. Löste allt.

Redigerad av Daniel71
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...