Pallarn 0 Postad 28 Maj Hej! Har upptäckt ett läckage från bränslefiltret/hållaren på min Mercruiser 4,5 årsm 2017. Läcker från undersidan,men samlas även bensin ovanpå locket till filtret. Någon som haft liknande problem? Tänker att det kanske är oringarna på filtret ? Eller någon spricka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 774 Postad 28 Maj (redigerade) Hej Smörjde du o-ringarna med lite olja när du bytte filter i höstas? Använde du rätt verktyg? Verktyget har art.nr: 91-896661 alt. 896661 Dragit för hårt? Följt anvisningarna i instruktionsboken? Jag hade nog bytt hela bränslefilterhuset och filtret för att vara på säkra sidan om de skulle vara sprickor som man inte ser. //Pär PS. Tänk på att alltid ange serienummer när det gäller Mercruiser, mycket viktigt för att få rätt delar och rätt hjälp. Redigerad 28 Maj av Mercury_44XS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pallarn 0 Postad 28 Maj Hej! Då båten är nyinköpt så har jag inte hunnit gjort något ännu. Men det blir nog att byta filtret och huset så får vi se om något mer behövs? //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 774 Postad 28 Maj Har du instruktionsbok? Vill du ha en länk till reservdelskatalog? Ta isf en bild på motorns typskylt så man kan se fullständig modellbeteckning och serienummer. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pallarn 0 Postad 28 Maj Hej! Tar gärna emot en länk på reservdelkatalog Har ingen bild just nu,men serienumret på motorn är: 2A534994 //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 774 Postad 28 Maj Den gick inte in direkt i rätt katalog på bara serienumret, brukar funka men nu kom alla modeller och jag måste välja en. Ta bild nästa gång du är i båten och även så man ser drevets serienummer. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser