Trinitario 0 Postad 30 April Hej! Jag behöver få ett arbete utfört och undrar om någon här kan rekommendera en seriös mekaniker i Stockholmsområdet. Det gäller att ta bort en axelkoppling (Aquadrive) för att kunna installera en axeltätning. Tacksam för tips eller kontaktuppgifter! //Alex Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 728 Postad 30 April Kan tyvärr inte komma med något tips på firma i Stockholmsområdet som kan hjälpa dig men om du inte får något tips av någon annan här på MG så kontakta Capella Marin: https://www.capella.se De är distributör för Aquadrive och om inte de kan hjälpa dig så kan de säkert ge tips på någon som kan, alternativt fixa fram en beskrivning hur man gör om du väljer att fortsätta själv. Jag har letat och letat på internet men ingenstans en beskrivning mer än på de äldre versionerna med utvändig klämkoppling. Lycka till Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 726 Postad 30 April 2 timmar sedan skrev Trinitario: Hej! Jag behöver få ett arbete utfört och undrar om någon här kan rekommendera en seriös mekaniker i Stockholmsområdet. Det gäller att ta bort en axelkoppling (Aquadrive) för att kunna installera en axeltätning. Tacksam för tips eller kontaktuppgifter! //Alex Kolla in denna youtube. Ca 4 min in i filmen beskrivs teorin hur man ska få bort den. Kanske kan vara till hjälp. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 728 Postad 30 April Aquadrive har ju ingenting på sin hemsida om man inte är inloggad. Youtube är bra ibland😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser