Majat 0 Postad 28 April Hej, någon som har erfarenhet av dieselhäll 95D från Wallas? Var finns reservdelar? Vem gör service? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 188 Postad 28 April Reservdelar hittar du på Sleipner AB's hemsida: http://sleipnerab.se Av dem kan du även få info om vem som servar i ditt närområde. De är generalagenter för Wallas i Sverige. (Strömstad) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Majat 0 Postad 30 April Tack för tipset, har fått tag på en återförsäljare i min närhet, nu återstår bara att hitta felet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 839 Postad 1 Maj 2026-04-30 vid 15:12 skrev Majat: Tack för tipset, har fått tag på en återförsäljare i min närhet, nu återstår bara att hitta felet Det är en dieselspis väl? Hade problem med en sån i en tidigare båt och det var dålig spänning fram till spisen. Byte av kablar till grövre löste det för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 258 Postad 1 Maj 35 minuter sedan skrev ChristerN: Det är en dieselspis väl? Hade problem med en sån i en tidigare båt och det var dålig spänning fram till spisen. Byte av kablar till grövre löste det för mig. Ja, det har jag också hört, en kille jag gick vakt med i hamnen berättade att han hade startat motorn för att höja spänningen så att spisen startade. Han bytte sedan till en gasolspis. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser