hallq 1 Postad 17 Mars Hej seglare! Någon som testat Starlink mini i Östersjön? Funderar på att ha denna som backup när mottagning är klen. Häls Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boanjohan 726 Postad 19 Mars Ingen feedback, så det verkar som du är ensam i din fråga tyvärr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stormfocken 81 Postad 19 Mars Jag har läst att Starlink mini funkar mycket bra på segelbåtar i Karibien. Men det är färre satelliter i deras system ju längre norrut man kommer, har jag också läst, och vågar inte uttala om hur täckningen är på Östersjön. Men finns satelliterna borde det ju funka. Kan tilläggas att jag inte har egen erfarenhet utan bara läst om det på bloggen cornucopia.se (som varvar ekonomi, börsanalyser, militära frågor, kriget i Ukraina, prepping med egna tekniktester, resereportage och mycket annat). Ofta spännande läsning och nya infallsvinklar - bloggen drivs av författaren Lars Wilderäng. Försökte leta upp inläggen där han skriver om Starlink på segelbåt i Karibien men hittar dem inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser