hortlax12 0 Postad 6 timmar sedan Hej! Topplattan i min fock bröts av någon gång under säsongen, och har gnagt upp ett hål i segelduken. Detta är alltså i facket där den ligger inskjuten; blivit en ca1cm hög reva. Funderar på om det är värt att lämna in till segelmakare för en så liten skada? Eller om jag istället ska tejpa över och köra på. (Med ny latta) Seglet har mycket kvar att ge i övrigt. Värd investering eller onödigt? Hör gärna era åsikter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 908 Postad 4 timmar sedan Jag skulle tejpa och prata med en segelmakare till hösten om det inte funkat, kanske även om det fungerat bra. Det är inte fel att låta någon se över seglen ibland, då håller de några år längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 71 Postad 22 minuter sedan sydde ett nytt förlik till min gamla j18 och lagade en reva i storen till dixie. då tejpade jag först och förstärkte genom att sy fast tejpen. använde tandtråd..funkade väldigt bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser