fadern 2 Postad 10 November , 2025 Hej, Jag har lite svårt att identifiera vilka sköldar jag har till mina drev. Dreven är Volvo Penta DP-D och motorerna är KAD42-A. Var kan jag hitta märkningen på mina sköldar eller kan någon lista ut vilken typ de är via bilder? De har två snablar av gummi som jag inte har sett på andra båtar med liknade uppsättningar av drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 593 Postad 10 November , 2025 Brukar sitta en dekal på motorn med motortyp, sköld och drevbeteckning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 457 Postad 10 November , 2025 Hej Typskylten sitter på insidan, se bild nedan: Bifogar en länk till reservdelskatalog: https://www.volvopenta.com/shop/0/search?ft=DP-D&offset=40&partType=Exploded Gå till sprängskisser och sidan 5, näst längst ner står det: Avgasrör och kylvattenrör. Öppna denna bild, där hittar du "snablarna i gummi" som är avgasutsläpp på tomgång för att minska motståndet för avgaserna. //Pär 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 964 Postad 10 November , 2025 (redigerade) 2 timmar sedan skrev fadern: Hej, Jag har lite svårt att identifiera vilka sköldar jag har till mina drev. Dreven är Volvo Penta DP-D och motorerna är KAD42-A. Var kan jag hitta märkningen på mina sköldar eller kan någon lista ut vilken typ de är via bilder? De har två snablar av gummi som jag inte har sett på andra båtar med liknade stövlarna försvann på 42b versionen. Istället för stövel har du en oring som tätar mot avgasröret på insidan av skölden. Din sköld är av samma typ ända upp till dpgustav som sitter bakom kad 300. Redigerad 10 November , 2025 av kossor 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fadern 2 Postad 10 November , 2025 Tack för de snabba och bra svaren! Snablarna är identifierade. 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser