Mambo 79 Postad 2 timmar sedan Hur tunna durkplywoodskivor finns det? Jag tänker mig teakplywood med vita "ränder". Tanken är att lägga/limma den ovanpå den ordinarie tjocka durkplywooden som är kraftigt sliten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 081 Postad 1 timme sedan I båttillbehörsbutikerna finns det durkplywood i tjocklekarna 6 och 10 mm. I min båt ligger det durkar som är 15 mm tjocka, men det är ju ointressant i detta sammanhang. Jag hade samma tanke som du att limma på en tunnare skiva uppepå den befintliga. Men jag gav upp det, det visade sig att ”mönsterpassningen” inte stämde, det var inte samma mått mellan ränderna. Sedan hade sannolikt durkarna blivit rätt så tunga om jag hade limmat på ett skikt till, dom väger ju redan nu en del, kännbart när dom lyfts. Så det blev en fuskrenovering med försiktig slipning där det var slitet, ifyllnad med vit eller lätt ljusgrå färg där ränderna var slitna och sedan fläckvis lackning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser