Comfort4 98 Postad 10 September hej vilka företag är det som tillverkar corian bänkskivor till båt industrin? när man söker efter detta så är det svårt att hitta just båtrelaterade företag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 44 Postad 10 September Kolla med dessa https://www.snickarbolaget.se/ 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke_102 62 Postad 10 September Jag fick vår gjord via en firma som höll på både med rostfritt och corian, iofs via känning men lämnade bara iväg den gamla skivan som mall. Bara du lämnar iväg mått så bör väl alla som håller på med corian kunna göra en bänkskiva. det jag fick göra själv var att borra hål för vattenkranen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 352 Postad 10 September Jag köpte kompaktlaminat av annat företag, Hi-Macs tror jag det hette. Gick bra att såga i med sticksågen, snyggt och tåligt, men det väger asmycket - vilket även Corian gör, så det är något att ta med sig. Alla kanske inte jagar gram i båten, men luckor för kylbox mm blir rätt rejäla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
b_syrsa 47 Postad 11 September 22 timmar sedan skrev Peter_K: Jag köpte kompaktlaminat av annat företag, Hi-Macs tror jag det hette. Kunde du köpa i metervara och kommer du ihåg var du köpte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 352 Postad 11 September 23 minuter sedan skrev b_syrsa: Kunde du köpa i metervara och kommer du ihåg var du köpte. Jag köpte en spillbit på ett snickeri som arbetar med sådant. Eftersom det var just en spillbit för fikabrödspengar vill jag inte ange vilka det var, men det finns massor med sådana företag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 98 Postad 24 September hej jag skrev till Corian Sverige, de gav mig några tips på företag som gör detta på västkusten. Lite märkligt att det inte går lätt att hitta dessa företag då merparten av fritids båtar med sådana material finns längs denna kust Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser