Jens_Sthlm 27 Postad 31 Augusti En fråga i all min okunskap. Jag har en motorlucka som har en gasfjäder på varje sida (2 totalt). Kan jag ha två fjädrar med olika lyftkraft, en på 200 newton och en på 400 newton eller kommer detta bli en sned kraftfördelning som riskerar att ha sönder infästningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 283 Postad 31 Augusti Tror jag inte. Swedol har bra sortiment o kvalitet om du e pedant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 771 Postad 31 Augusti Det har ingen betydelse alls att den ena trycker lite hårdare än den andra. Det du skulle kunna märka är att luckan vrider sig lite om du drar ner den i mitten, men om du då tar tag lite närmare den sida som har den starkare fjädern så slipper du detta lilla "problem". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 185 Postad fredag kl 04:47 2025-08-31 vid 17:28 skrev Hybro: Tror jag inte. Swedol har bra sortiment o kvalitet om du e pedant. Lesjöfors är en annan bra leverantör, de har aldrig gått bet på att leverera fjädrar till mina projekt. Väldigt kunniga, och har en trevlig och personlig service. Det dom inte vet om gasfjädrar är inte värt att veta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 283 Postad fredag kl 09:49 Och en mängd tillbehör, som t ex kulleder och annat nyttigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser