Georg_Ohm 5 067 Postad 30 Augusti Hej! Är det någon som har en trippelgivare, ekolod, hastighet och temp passande till Northstar eller Navmans plottrar? Isåfall är jag intresserad av att köpa den. Det rör sig om rätt så gamla grejer. Mycket underligt, men kablarna har ryckts ur själva givaren, det förefaller vara en kapsling som är ihopgjuten på något sätt. Undrar om något annat fabrikats givare kan passa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 33 Postad 30 Augusti Vilken Northstar, Navman plotter är det? och hur många pin är anslutningen? lite lättare om man vet vad man har för grejer att jobba med. // Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 067 Postad 30 Augusti 51 minuter sedan skrev Elegancej: Vilken Northstar, Navman plotter är det? och hur många pin är anslutningen? lite lättare om man vet vad man har för grejer att jobba med. // Janne Plottern är en Northstar M84. Jag vet inte vad givaren heter, men den har en sexpolig kontakt. En i stort sett fyrkantig klump men ett paddelhjul längst bak. Jag tänkte att den kunde klara sig några år till med litet HLR, men inser att det kan vara dags att byta ut alltihopa, och det är 7 tums plotter, GPS-antenn, ekolodsgivare och radar, vilket lätt pinnar iväg till omkring 50.000 kr… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 067 Postad 30 Augusti 1 timme sedan skrev Elegancej: Vilken Northstar, Navman plotter är det? och hur många pin är anslutningen? lite lättare om man vet vad man har för grejer att jobba med. // Janne Givaren ser ut så här: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 33 Postad 31 Augusti En givare med rätt anslutning och minst 600W från annat fabrikat ska visst passa, det pratades om Lowrance och Eagle fanns visst även någon Garmin 22 någonting som passar men är inte plug and play. Googla akterspegel givare Northstar M84 och Navman 8084 6pin så dyker det upp lite att kika på. // Janne 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 067 Postad 1 September 18 timmar sedan skrev Elegancej: En givare med rätt anslutning och minst 600W från annat fabrikat ska visst passa, det pratades om Lowrance och Eagle fanns visst även någon Garmin 22 någonting som passar men är inte plug and play. Googla akterspegel givare Northstar M84 och Navman 8084 6pin så dyker det upp lite att kika på. // Janne Tack, jag skall kolla! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser