Dabje 0 Postad 3 Juli Hej, Är det någon i gruppen som vet vilken kabel man ska sätta strömbrytare på om man vill koppla ur kompressorn på en Volvo Penta KAD42? //David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 43 Postad 3 Juli 2 timmar sedan skrev Dabje: Hej, Är det någon i gruppen som vet vilken kabel man ska sätta strömbrytare på om man vill koppla ur kompressorn på en Volvo Penta KAD42? //David Hej Jag tog kabel S1 på varvtalsrelät och la den över ett vanligt relä (får plats i den svarta boxen), sedan styr jag relät med en knapp på instrumentpanelen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dabje 0 Postad 4 Juli 21 timmar sedan skrev Janne1: Hej Jag tog kabel S1 på varvtalsrelät och la den över ett vanligt relä (får plats i den svarta boxen), sedan styr jag relät med en knapp på instrumentpanelen Hej, Okej du blir den minus styrd. tack! Mvh David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
don_tomaaso 0 Postad igår kl 12:06 2025-07-03 vid 13:03 skrev Janne1: Hej Jag tog kabel S1 på varvtalsrelät och la den över ett vanligt relä (får plats i den svarta boxen), sedan styr jag relät med en knapp på instrumentpanelen Jag har en sådan knapp på min KAD42:a, men ibland när jag trycker i den för att jag vill att kompressorn ska arbeta så händer det inte så mycket. Ska man lägga i den vid något specifikt varvtal eller så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 020 Postad 16 timmar sedan (redigerade) Kompressorn kopplas in mellan 1700 - 2600 rpm, det är en varvtalsgivare och en svart liten box som styr det, så om du försöker att koppla in kompressorn vid andra varvtal händer det ingenting, ja beroende då på hur eller var den knappen är inkopplad i systemet. På bilden, boxen som styr kompressorn, det finns ett vred under den lilla pluppen, där man kan justera, men gör INTE det! Redigerad 16 timmar sedan av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser