CharlotteMaxi77 1 Postad 7 timmar sedan Min kompis frågade ”finns det några grund här?”. Nej, svarar jag. 50 meter senare dunkar vi in i ett grund. Vi körde för motor, ca 3 knop. Vågorna gjorde att vi kom därifrån efter ett par minuter, det var ett bergsgrund som kölen åkte på. Min fråga är: hur kontrollerar jag för eventuella skador? Tror ni det blivit några större skador? Båten flyter än… :) Jag har googlat och läst jag ska kolla efter vatten i svinkölen men det finns ju inget sådant på en Maxi 77:a… och inga träplankor att lyfta på heller… mvh, Novis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 480 Postad 7 timmar sedan Nedanför nedgångsluckan så sitter kölinfästningsbultarna, Det är väl dom du ser i bilden. Läcker det inte in vatten där så är det ingen fara med läckage. Rodret kanske har fått sig en smäll så det kan va bra att kolla roder och infästningar så att dom inte är skadade. Inombordare eller utombordare? inombordare då kan s-drevet fåt sig en smäll Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CharlotteMaxi77 1 Postad 7 timmar sedan Tack! infästningar, vad är det? inombordare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 480 Postad 5 timmar sedan (redigerade) Kölen sitter bultad i skrovet = infästning. Kontrollera gummit runt drevet så att det inte läcker där. Iof om det skulle läcka någonstans så skulle ni redan märkt det. Hur grunt var det där ni gick på grund? Redigerad 5 timmar sedan av Wildeside Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser