philipkarlberg 1 Postad 17 Juni Hej, Jag är lite nyfiken på Luffe 37. Är det någon som har några erfarenheter om hur den seglar och andra bra eller dåliga egenskaper? Vad jag har kunnat googla så står det att den seglar utmärkt, men inte mycket mer än så. Jag har hört av två personer att den inte kryssar så högt mot vinden, vilket förvånar mig lite. Jag kappseglar en smaragd sen många år tillbaka och vill hitta en lite större båt med liknande segelegenskaper och vackra linjer. Tack på förhand / Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 97 Postad 29 Juni Hej kolla på Comfortina35 en vacker o välbyggd båt som seglar fint, finns en del info om dem på nätet 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Raceboat 9 Postad 2 Juli Vi har en Luffe 37 och är fantastiskt nöjda med seglingsegenskaperna trotts rätt dåliga segel. Det är en stabil och lugn båt även i lite sjö och hård vind. Kolla på Båtnytts one of a kind regatta från 1986 där den blev vinnare. Här är förhoppningsvis en länk: www.blur.se/2008/12/19/one-of-a-kind-1986/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser