karlrune 1 Postad 13 timmar sedan Någon i gruppen som har erfarenhet av läckande dieselpump, i detta fall , läckage vid luckan där rören till spridarna går ut. I Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kblomster 84 Postad 13 timmar sedan Just nu skrev karlrune: Någon i gruppen som har erfarenhet av läckande dieselpump, i detta fall , läckage vid luckan där rören till spridarna går ut. I MD7A förekommer med två olika högtryckspumpar, CAV och Bosch, tror vi måste börja i den ändan. Jag har för mig att motorer med serienummer under 20000 har Bosch-pump, men är inte säker. Du råkar inte ha några bilder på pumpen? Om det är CAV så är det rätt vanligt att de läcker från lite alla möjliga ställen. Ofta går det att lösa med ett relativt enkelt packningsbyte, men det är alltid lite kinkigt att skruva på insprutingspumpar, det är känslig finmekanik och man bör veta vad det är för del man skruvar loss. Vågar inte ge några vidare råd utan mer detaljer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karlrune 1 Postad 13 timmar sedan Det är en Bosch pump Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kblomster 84 Postad 13 timmar sedan 1 minut sedan skrev karlrune: Det är en Bosch pump Har tyvärr inte koll på Bosch-pumpen, min MD7 har CAV. Men om du råkar ha Facebook så kan jag tipsa om gruppen Vi som skruvar Volvo Penta MB och MD, frågar man om Bosch-pumpar där så får man ofta svar av en guru som jobbade på Bosch på 70-talet med just dessa pumpar på just denna motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karlrune 1 Postad 10 timmar sedan Stort tack för tipset! Har ,"begärt insläpp gruppen på fa ". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser