Batsmans 1 Postad 16 Maj , 2025 Finns det nåt miljövänligt att tvätta båten med medans den ligger i vattnet? eller är det skrubba med sötvatten som gäller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kiwi- 4 Postad 16 Maj , 2025 Försöker tvätta med kem när båten är på land. Sen under sommarsäsong när båten är i vattnet tvättar jag med (söt)vatten och microfiberdukar, samt rotborste om något behöver skrubbas ordentligt, tex. greppmönster på däck. Man kan använda såpa om man vill, men tycker det mesta går bort med bara vatten. Även om man har relativt miljövänliga produkter så är det ju inte så trevligt att ha ut det i hamnar, vikar och liknande där vattnet gärna blir stillastående. Och ute på öppet vatten vill man ju inte stå och tvätta båten 😅 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 157 Postad 17 Maj , 2025 19 timmar sedan skrev Batsmans: Finns det nåt miljövänligt att tvätta båten med medans den ligger i vattnet? eller är det skrubba med sötvatten som gäller? Jag är förtjust i Abnet. Det har bra rengöringsverkan. Kan användas i väldigt låg koncentration (jag brukar spä ut till 10% lösning som jag sprayar på och skubbar). Enligt deras info så är det miljövänligt ( Inga miljöskador, gifter eller hälsoskador vid hantering. • Framtagen med ekologiska formler och är biologiskt nedbrytbart.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser