Gå till innehåll
fredag 18 juli 2025
donaldduc

Varning Biltema nya anodsats 25-2635

Rekommendera Poster

Köpte anodsats till mina motorer som jag alltid har gjort hos Biltema. Jag trodde bara det var en ny förpackning men skruvarna som följer med har en annan stigning på gängorna  vilket gör att jag det inte kändes helt 100 att skruva in skruvarna i drevet. Jag valde att använda de medföljande skruvarna till den nedre anoden (då jag slängt de gamla), men vågade inte använda dom till resten av drevet. Dessutom har dom sparat in på packningen på anod-klumpen som sitter mot aktern. 

Någon som har samma erfarenhet? 

• Gilla 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för anodsats (art nr) och framförallt till vilken motor ?  Biltema har ju liksom rätt mpånga produkter...

Om det är annan stigning på skruvens gänga brukar det ju f.ö. inte gå att skruva i alls, inte mer än några få varv eller så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minute ago, IngemarE said:

Vad är det för anodsats (art nr) och framförallt till vilken motor ?  Biltema har ju liksom rätt mpånga produkter...

Om det är annan stigning på skruvens gänga brukar det ju f.ö. inte gå att skruva i alls, inte mer än några få varv eller så.

Står i överskriften till tråden Anodkit aluminium, Alpha One gen II, Artnr. 25-2635

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...